zenesz_logo.png



A ZENÉSZ megújult oldala jelenleg teszt üzemmódban működik.
fejlec_graf_zenesz.svg
Effektek
Úgy tűnik a 2010-es év sem telt el haszontalanul a TC Electronic fejlesztői csapata részéről, ugyanis a 2011-es téli NAMM show-n több újdonsággal is előrukkolt a cég, többek közt piacra dobták az énekes körökben méltán népszerűvé vált VoiceTone széria kistestvérét, a VoiceTone Singles sorozatot.

Pár évvel ezelőtt a TC a VoiceTone pedáljaival úttörő volt a professzionális ének effektek világában. Stúdió minőségű ének effekteket préseltek bele 5 db könnyen hordozható, bármilyen körülmények között egyszerűen használható effekt pedálba. Az összes, énekesek számára használatos effekt stúdió minőségben, 5 kispedálban, nem hangzik rosszul.

 

A Singles széria fejlesztésekor, elődjével szemben, az egyszerűség és a megfizethetőség lehetett a koncepció, ez a négy új pedál ugyanis ennél egyszerűbb felépítésű már szinte nem is lehetne, csak a legfontosabb kezelőszervekkel látták el őket. Mind a négy pedál egy-egy funkciót lát csak el, cserébe azt valóban stúdió minőségben. Használhatóságát tekintve a Single széria ugyanúgy rendelkezik azokkal a paraméterekkel, illetve csatlakozási lehetőségekkel, mint az elődje: stúdió minőségű előerősítő, kondenzátor mikrofonokhoz szükséges fantom táppal, bemeneti jelszintet szabályzó mic gain potméter, szimmetrikus XLR kimenet, USB csatlakozási lehetőség, illetve egy új fejlesztés, egy úgynevezett Mic-Control kapcsoló, amely aktiválásával a TC Electronic hamarosan megjelenő mikrofonjaival, a mikrofonon levő on/off kapcsolóval ki/be tudjuk kapcsolgatni a pedálunkat.

 

TC-Helicon-VoiceTone-Singles.png

 

T1, C1, D1, R1 (balról, jobbra)

 

Nézzük meg, milyen effektekről is van szó! Az első pedál lényegében egy hangmagasság eltoló, illetve hangmagasság korrektor pedál (C1 Hardtune&Corrector). Két potival tudjuk szabályozni a hangmagasság eltolás irányát és mértékét, a finomabb elhangolástól az extrémebb „űrhangokig”. A hangmagasság korrekciót kromatikus skálához vagy akár egy hangszerhez (gitár, szintetizátor) is tudjuk hangolni. A következő pedál szintén egy modulációs pedál (D1 Doubling&Detune). 8-féle stílusú beállításunk van, a szolidabb effektektől egészen a szélsőségesebb beállításokig: Tight, Loose, Group, Detune, Thick, Octave Up, Octave Down, Shout, egy potival ezek közül választhatunk, egy másikkal pedig a tiszta és az effektezett hang arányát tudjuk állítani. A sorozat következő tagja egy stúdió minőségű zengető (R1 Vocal Tuned Reverb). Felépítése hasonló mint a D1-es pedálnak. 8 elmentett reverb hangzásunk van, a kisebb utózengésű terektől az aréna hangzásig szinte minden lehetőséget kimerít ez a kis pedálka. Végül, de nem utolsó sorban a sorozat negyedik tagja egy „hangmérnök a dobozban”, aki a hang dinamikájára és egyenetlenségeire ügyel (T1 Adaptive Tone&Dynamics). Lényegében egy stúdió minőségű kompresszorról és eq-ról van szó, ami élő előadásoknál valóban nagyon nagy segítség tud lenni, főleg ha a hangmérnök nem jól végzi a dolgát...


Minőségét tekintve a TC-Helicon VoiceTone Singles pedálok valóban felveszik a versenyt a jobb minőségű stúdió effekt processzorokkal, de ennél a szériánál mégsem ez a koncepció. Ellenben az énekesek lehetőséget kapnak arra, hogy ne csak a méregdrága és nagyon sok funkcióval ellátott énekeffektek álljanak a rendelkezésükre, hanem egy-egy pedál, egy-egy funkcióval, amire tényleg szükségük van, pontosan úgy, ahogy a gitárosoknál. És mindez elérhető áron! Forgalmazó az Audiomonde Kft. (-)